Úvod Další možnosti prevence bolesti bederní páteře

Další možnosti prevence bolesti bederní páteře

PrevenceBederní pásy pomáhají v léčbě spojené s bolestmi bederní páteře, ale jsou také vhodnou prevencí, která bolestem páteře pomáhá předejít. Jsou však i další možnosti prevence, na které byste se měli soustředit. Jaké možnosti prevence máme?

Správné držení těla

Důležitou prevencí bolesti bederní páteře je vhodné držení těla. Snažte se soustředit si na tuto oblast. Pokud stojíte, měli byste mít nohy rovně u sebe a kolena a kyčel jsou napjaté, nikoliv však propnuté.
Nacvičte si správné držení těla u pevné podpěry, nejlépe u zdi. Stoupnete-li si zády ke zdi, měli byste se dotýkat podpěry týlem, hýžděmi, lopatkami, lýtky a patami. Nebuďte však v napětí. Dávejte si během chůze pozor na to, abyste se nehrbili a neměli jste pokleslá ramena. Ruce mějte volně podél těla a hlava musí být vzpřímená.
Většinu času si vědomě nekontrolujeme, zda máme správné držení těla. Zkuste se na tuto oblast více zaměřit. Předejte tak nejen bolesti bederní páteře.

Cviky na oblast bederní páteře

Existují mnohé cviky, které vám pomohou uvolnit, protáhnou a zpevnit bederní páteř. Cviky jsou různé a mnohé jsou tak jednoduché, že vám zaberou jen chvilku času. Každý si na ně může najít čas.
Díky cvičení předejdete ochabnutí a zkrácení některých svalů a právě ochabnutí a zkrácení bederních svalů často způsobuje bolesti této oblasti. Vhodnou prevencí bolesti bederní páteře je také jóga.

Další možnosti prevence bederní páteře

Při prevenci bederní páteře se zaměřte rovněž na volbu vhodné obuvi, správnou životosprávu, ale velmi důležitý je i výběr vhodné matrace na spaní, která vám bude zaručovat pohodlí během noci.
Na trhu jsou i mnohé potravinové doplňky obsahující vitamíny a minerály, které posilují kosti. Volte potravinové doplňky mající v sobě vápník, mangan, hořčík, vitamíny, rybí tuk atd.


Diskuse (32 komentářů)

LIBUŠE, (20. 04. 2012 06:20) Reagovat
Správné držení těla dělá hodně. Já jsem dřív byla strašně shrbená u počítače. Pracuji v kanceláři, takže to bylo víc než osm hodin denně. Bolely mi z toho děsně záda. Pak jsem začala chodit do posilovny a ze začátku jsem měla trenéra, který mě naučil posilovat záda a od té doby se snažím sedět rovně a teď už to i jde, ale ze začátku to bylo namáhavé, jak jsem posilovala svaly, které jsem měla ochablé a navíc deformované od špatného sezení.
ema, (04. 08. 2014 11:25) Reagovat
Já se také u počítače hodně hrbím a dokonce se mi tvoří i takový menší hrbík, ale nevím co s tím. Do posilovny také chodím, ale stejně ten hrbík mám. Uvažuju o nějakých masážích, ale myslím, že je těžké vybrat někoho kvalitního. Nabídek je v mém okolí hodně, ale je třeba zvolit někoho fakt dobrýho, jinak jsou to vyhozený peníze.
Václav, (20. 07. 2012 07:24) Reagovat
Tak nejen u sezení se lidé hrbí. Všimněte si někdy kolem sebe chodících lidí. Nedokáží chodit úplně vzpřímeně. Většina z nich se hodně hrbí.
Alena, (26. 07. 2012 06:57) Reagovat
Je to tak. Já chodím vzpřímeně, protože v dětství a dospívání mi na to naši pořád upozorňovali a teď mě na to občas někdo upozorní, že chodím pořád tak vzpřímeně. Myslím, že je to dobré i v oblasti nonverbální komunikace. Člověk vypadá sebevědoměji a úspěšně.
MAJKA, (14. 08. 2012 08:11) Reagovat
Přesně tak, i třeba u pracovního pohovoru vypadá dobře, když člověk sedí či stojí rovně a nehrbí se. Málokdo si uvědomuje, že nezáleží jen na tom, co říká, ale především, jak působí.
Iva, (17. 08. 2012 11:57) Reagovat
Tak ono je hodně fíglů, jak zapůsobit prostřednictvím nonverbální komunikace. Něco děláme právě jen při tom pohovoru, abychom zapůsobili či na jednání s klientem atd., ale myslím, že zrovna u toho rovného postoje by se člověk měl naučit ho používat. Zpočátku se na to musí hodně myslet, ale pak se to už zautomatizuje.

Amálka, (10. 09. 2012 10:09) Reagovat
Mě často bolí bederní páteř. Pořád jsem si myslela, že je to ze sezení, ale možná by to mohly být i ledviny. Občas mám pálení při močení, ale jiné příznaky nemám. Tak nevím...Asi se pro jistotu k lékaři vydám.
Štěpánka, (26. 12. 2012 08:58) Reagovat
ledviny to nebývají téměř nikdy, ledvinový parenchym neobsahuje nervová zakončení, takže bolet může pouze napjaté pouzdro ledviny v případě akutního zánětu, ale ten bývá prakticky vždy doprovázen výraznými známkami zánětu (horečka, schvácenost), nebo potom mohou bolet močové cesty v případě zaklínění kaménku apod, ale to je jiný (kolikovitý) typ bolesti
Táňa, (04. 10. 2012 10:28) Reagovat
Na prevenci bolesti zad je nejlepší aktivní styl života. Protahovat se, trochu cvičit atd. Samozřejmě tím ale předejdete jen problémů spojené s páteří a svalstvem.
Martina, (02. 11. 2012 09:49) Reagovat
Tak je jasný, že když se člověk celý den hrbý u počítače, tak se problémy se zády ozvou. Já mám naštěstí dost pestrou práci, takže u toho počítače nejsem pořád.
Daniel, (03. 10. 2013 10:25) Reagovat
Ne každý však má čas na cvičení. I jsem v mládí sportoval, ale teď se volný čas hledá těžko, a když už ho člověk má, tak se ho snaží trávit s rodinou.
Johana, (19. 11. 2012 16:40) Reagovat
Já myslela, že špatné sezení u počítače je hlavně záležitostí krční páteře. Vždyť když se hrbíme, tak bederní páteř přeci není namáhaná, nebo také je?
Nový příspěvek
Copyright 2006–2018 © Bederní pás.cz
Kontakty